Wednesday, March 7, 2012

Fine ART

Assalamualaikum semua,
Aku? aku memang jarang update blog,,,
SEBAB? sebab aq x de lens,,mount lens aku dah patah,,
macam mane???
tidak mengape lah,ngah kumpul duet nak beli yang baru,, =(

Ok,hari ini aku nak cerita sedikit pasal fine ART..
actually awalnya aku kurang faham dengan fine ART nie coz prinsipnya lebih kurang dengan
concept Still LIFE,,

but,,akhirnya aku mengkaji kaji,dapat lah aku membezekan kedua2 nya..
  • Definisi Still Life Photography adalah mencipta sebuah gambar dari benda atau objek mati tampak jauh lebih "hidup" dan "berbicara".Kata still bererti benda diam atau mati sedangkan kata life bererti hidup; memberikan konteks "kehidupan" pada benda tersebut.
  • Fine Art Photography ialah rakaman gambar2 interpretasi dan ekspressi diri mengenai sesuatu idea dan konsep dengan tujuan untuk dijadikan bahan luahan rasa dan minda serta eksperimentasi teknik dan persembahan. 
Pada pandangan aku lah,kalau untuk Still LIFE uw,batter kita letak caption apa-apa sahaja untuk menjadikan gambar itu lebih berLIFE, and also untuk fine ART photography,caption juga agak penting untuk memudahkan penonton untuk memahami expressi gambar anda,ok..

Untuk itu, siapa siapa berminat dengan fine ART,bolehlah join contest ini :
https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.237658456327806&type=1
dibawakan oleh kak DYM kita,die antara terhebat..cyaoook2..
=)

Fine ART cellphone contest, saje try2,,
Join jangan x join..
:D




No comments:

Post a Comment